Jump to content


Photo

Λαμπάκι check engine.


19 replies to this topic

#1 GIANNIS206

GIANNIS206

    PUG 4ever

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,692 posts

Posted 04 September 2007 - 08:32 PM

Εδώ και αρκετό καιρό είναι αναμένο το λαμπάκι
Μπήκα και είδα ότι είναι και καλά η προθέρμανση του δεύτερου λ.
Θα το ψάξω και άλλο με καλώδιο obd και laptop γιατί δεν νομίζω να είναι αυτό.Απλά εκείνο την τρώει και μας δείχνει στο pc.Είδομεν...

#2 plaketokofths

plaketokofths

    PUG Maniac

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 posts

Posted 04 September 2007 - 08:36 PM

Πόσους λ εχεις? εναν ή δύο? Που βρίσκεται ο λ?

#3 GIANNIS206

GIANNIS206

    PUG 4ever

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,692 posts

Posted 04 September 2007 - 08:45 PM

2 ρε!
Ο ένας πάνω στην πολλαπλή εξαγωγής και ο άλλος λίγο μετά τον καταλύτη.

#4 harispug

harispug

    Xάρης

  • Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3,109 posts
  • Gender:Male
  • Location:Αθήνα
  • Interests:Να αγαπάω τους φίλους μου...
    Να σχεδιάζω.....

Posted 04 September 2007 - 08:52 PM

Kάντε τον κόπο να εξηγήσετε για τον αισθητήρα λ.

#5 BILL-3

BILL-3

    The Lion Whisperer

  • Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,374 posts
  • Gender:Male
  • Location:Northern Greece

Posted 04 September 2007 - 09:02 PM

Ο αισθητήρας λ μοιάζει εξωτερικά με ένα μπουζί και τοποθετείται στην πολλαπλή εξαγωγή ή και πάνω στον καταλύτη. Πάνω στον καταλύτη τοποθετείται πριν την είσοδο των καυσαερίων στον κεραμικό μονόλιθο. Η εφαρμογή του αισθητήρα λ ξεκίνησε το 1970 με κατασκευάστρια εταιρία την BOSCH. Για την ιστορία αναφέρεται ότι ο αισθητήρας λ βρίσκεται τεχνολογικά στην 3η γενιά, που είναι η γενιά του θερμαινόμενου λήπτη λ. Ο αισθητήρας λ είναι το βασικό εξάρτημα των κλειστών συστημάτων ρύθμισης. Γι’ αυτό και τα κλειστά συστήματα ρύθμισης έχουν την ονομασία LAMBDA – CLOSED – LOOP – CONTROL. Ο αισθητήρας λ (μαζί με καταλυτικό μετατροπέα) φροντίζει, ώστε τα ποσοστά των ρύπων στα καυσαέρια να παραμένουν κάτω από τα επιτρεπτά όρια τιμών. Επειδή τοποθετείται στο σύστημα της εξάτμισης του αυτοκινήτου είναι διαρκώς εκτεθειμένος σε υψηλές θερμοκρασίες, σε χημικές επιδράσεις και σε μηχανικές καταπονήσεις (δονήσεις). Γι’ αυτό το λόγο φθείρεται εύκολα και πρέπει να ελέγχετε σε τακτά χρονικά διαστήματα. Αν ο αισθητήρας λ δε λειτουργεί σωστά, τότε οι τιμές των ρύπων θα ξεπεράσουν κατά πολύ τις επιτρεπτές τιμές. Ο λήπτης λ παρέχει τις πληροφορίες ανατροφοδότησης στον εγκέφαλο του συστήματος τροφοδοσίας (ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο καρμπυρατέρ ή ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού – injection) και σε συνδυασμό με τον καταλύτη επιτυγχάνει μείωση των εκπομπών καυσαερίων. Η κυριότερη προϋπόθεση για τον περιορισμό των ρύπων στα καυσαέρια, σε κινητήρα που είναι εφοδιασμένος με τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα είναι να λειτουργεί ο κινητήρας στη στοιχειομετρική αναλογία (λ=1) ή με πολύ μικρή (μικρότερη του 1%) απόκλιση από αυτή. Αυτό δεν είναι δυνατό να επιτευχθεί ακόμα και σε κινητήρα, ο οποίος διαθέτει το πλέον σύγχρονο σύστημα ψεκασμού του καυσίμου μείγματος, αν δεν υπάρχει ένα κλειστό σύστημα το οποίο να ρυθμίζει συνέχεια το μείγμα αέρα-καυσίμου, ανάλογα με τις τιμές των ρύπων στα καυσαέρια. Ο προσδιορισμός των τιμών των ρύπων στα καυσαέρια από τον αισθητήρα λ γίνεται με έμμεσο τρόπο. Δηλαδή, δε μετράει απευθείας τις τιμές τους, αλλά τις προσδιορίζει μετρώντας τη συγκέντρωση των μορίων του οξυγόνου, που περιέχονται στα καυσαέρια. Έτσι αν ανιχνεύσει μεγάλη ποσότητα οξυγόνου, αυτό σημαίνει ότι το μείγμα που κάηκε ήταν ΄΄φτωχό΄ (λ>1), ενώ αν ανιχνεύσει ελάχιστη ως μηδενική ποσότητα οξυγόνου, αυτό σημαίνει ότι το μείγμα που κάηκε ήταν ΄΄πλούσιο΄΄ (λ<1). Επειδή λοιπόν, ο αισθητήρας λ μετράει την ποσότητα του οξυγόνου στα καυσαέρια λέγεται και αισθητήρας οξυγόνου. Αρχικά μάλιστα λεγόταν αισθητήρας οξυγόνου αερίων εξαγωγής (Exhaust Gas Oxygen Sensor – EGO sensor)


....................................



Έλεγχος λειτουργίας του αισθητήρα λ

Ο έλεγχος του αισθητήρα λ μπορεί να πραγματοποιηθεί με ένα ευαίσθητο ψηφιακό βολτόμετρο υψηλής ακρίβειας (mv) και μικρού σφάλματος ή με ειδικές φορητές συσκευές ελέγχου ή με την διαγνωστική μονάδα (εγκέφαλος) που χρησιμοποιείται στα συνεργεία, όταν βέβαια υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου του αισθητήρα λ.


Τοποθέτηση του αισθητήρα λ

Η θέση τοποθέτησης του αισθητήρα λ καθορίζεται από τις θερμοκρασίες, στις οποίες πρέπει να λειτουργεί και από την αντοχή του στις υψηλές θερμοκρασίες. Όπως αναφέραμε στις προηγούμενες ενότητες, ο αισθητήρας λ στις χαμηλές θερμοκρασίες (κάτω των 300 οC) δεν παρουσιάζει την απαιτούμενη ταχύτητα απόκρισης, ενώ στις πολύ υψηλές (πάνω από 850 οC) υπάρχει πολύ μεγάλος κίνδυνος καταστροφής του.


Τοποθέτηση του αισθητήρα μακριά από την πολλαπλή εξαγωγής (π.χ. στην είσοδο του καταλυτικού μετατροπέα)

Στην περίπτωση αυτή, σε κρύο ξεκίνημα του κινητήρα, όπου η θερμοκρασία στη θέση αυτή είναι χαμηλή για κάποια λεπτά της ώρας, ο αισθητήρας θα καθυστερεί να λειτουργεί κανονικά (ως κλειστό σύστημα ρύθμισης), δηλαδή δεν θα παρουσιάζει την απαιτούμενη ταχύτητα απόκρισης.

Τοποθέτηση του αισθητήρα επάνω στην πολλαπλή εξαγωγής

Σ’ αυτή τη θέση αισθητήρας θερμαίνεται πολύ γρήγορα και παρουσιάζει μεγάλη ταχύτητα απόκρισης. Αυτό οφείλεται στο ότι ακόμα και στο κρύο ξεκίνημα του κινητήρα, η θερμοκρασία των καυσαερίων στην πολλαπλή εξαγωγή είναι πολύ υψηλή (υπέρθερμα καυσαέρια). Οι θερμοκρασίες όμως στην πολλαπλή εξαγωγής κάποια στιγμή θα υπερβούν την οριακή για τον αισθητήρα τιμή των 850 οC, οπότε αυτός θα καταστραφεί.

Τοποθέτηση του αισθητήρα σε θέση κοντά στην πολλαπλή εξαγωγής

Η θέση αυτή τοποθέτησης του αισθητήρα είναι μια ενδιάμεση λύση, αφού δεν κινδυνεύει να καταστραφεί από υπερθέρμανση και χρόνος απόκρισης του είναι ικανοποιητικός. Η τοποθέτηση ηλεκτρικής αντίστασης (θερμαντικού στοιχείου) στον αισθητήρα έλυσε το πρόβλημα της καθυστερημένης απόκρισης του. Έτσι η θέση τοποθέτησης του πλέον εξαρτάτε μόνο από τα χαρακτηριστικά του κινητήρα (π.χ. κυβισμός, ιπποδύναμη κ.λ.π.). Γενικά, η επιλογή του σημείου τοποθέτησης του αισθητήρα λ γίνεται μετά από ανάλογη έρευνα, που κάνει κάθε κατασκευαστής.

Συνδεσμολογία του αισθητήρα λ

Ο αισθητήρας λ, όπως αναφέραμε σε προηγούμενες ενότητες, αποτελεί βασικό εξάρτημα του βρόχου ανατροφοδότησης για τη ρύθμιση της αναλογίας του καυσίμου μείγματος. Συνδέεται μέσω ενός αγωγού με την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και την πληροφορεί, στέλνοντας ένα αναλογικό σήμα (τάση), το οποίο είναι ανάλογο της σύστασης του μείγματος που κάηκε. Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, αφού επεξεργαστεί το σήμα αυτό (δηλαδή το μετατρέψει σε ψηφιακό) το συγκρίνει με ένα σήμα σταθερής τιμής (συνήθως 400), το οποίο είναι καταχωρημένο στη μνήμη της. Στη συνέχεια στέλνει σήμα (παλμό) προς τους ηλεκτρομαγνητικούς εγχυτήρες (μπεκ) για αύξηση ή μείωση του χρόνου έγχυσης του καυσίμου, προκειμένου να διορθωθεί η αναλογία του στη στοιχειομετρική (λ=1).

Αιτίες βλαβών του αισθητήρα λ

Οι κυριότερες αιτίες κακής λειτουργίας του αισθητήρα λ είναι αυτές που οφείλονται σε :

* Υπερθέρμανση, επειδή ο αισθητήρας λειτουργούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα σε θερμοκρασίες μεγαλύτερες των 950 oC.
* Χημική γήρανση, που είναι αποτέλεσμα των πολλών και μικρής διάρκειας χημικών διεργασιών.
* Λανθασμένη εισαγωγή αέρα, επειδή ο αισθητήρας δεν ήταν τοποθετημένος σωστά.
* Κακή γείωση, λόγω οξείδωσης της εξάτμισης.
* Κακές επαφές, λόγω οξείδωσης του φις επαφών.
* Καταστροφή του κεραμικού σώματος, λόγω τήξης.
* Δηλητηρίαση από μόλυβδο, η οποία προήλθε από χρήση βενζίνης με μόλυβδο.
* Διάφορες επικαθήσεις στο προστατευτικό κάλυμμα, οι οποίες προέρχονται από :

1. Πολλή σκουριά στο κέλυφος, η οποία περιορίζει την ταχύτητα απόκρισης του αισθητήρα.
2. Μόλυβδο (γυαλιστερές επικαθήσεις), λόγω χρήσης βενζίνης με μόλυβδο.
3. Καμένα λάδια ή πρόσθετα βενζίνης (ανοιχτόχρωμες επικαθήσεις).


Από Wikipedia...

8)

#6 GIANNIS206

GIANNIS206

    PUG 4ever

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,692 posts

Posted 04 September 2007 - 09:10 PM

Ο αισθητήρας λ εξωτερικά μοιάζει με μπουζί.Τοποθετείτε ένας στην πολλαπλή εξαγωγής και ένας μετά τον καταλύτη.Δουλειά του είναι να μετράει τη συγκέντρωση οξυγόνου στα καυσαέρια.Αυτό που κάνει είναι να στέλνει πληροφορίες στον εγκέφαλο ώστε να ρυθμίζει αυτός το μίγμα αέρα-καυσίμου για να έχουμε καλύτερη καύση.
Αυτά και συνεχίζουμε αν θες.

#7 Σπούργος

Σπούργος

    PUG 4ever

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,917 posts
  • Gender:Male
  • Location:Patra

Posted 04 September 2007 - 09:33 PM

γιαννη ριξε και μια ματια στα καυσαερια σου σε καποιο συνργειο με μηχανημα!
Μπορει να φταιει ο καταλητης σου αν ειναι ο 2ος "λ"

#8 GIANNIS206

GIANNIS206

    PUG 4ever

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,692 posts

Posted 04 September 2007 - 09:37 PM

γιαννη ριξε και μια ματια στα καυσαερια σου σε καποιο συνργειο με μηχανημα!
Μπορει να φταιει ο καταλητης σου αν ειναι ο 2ος "λ"

Αυτό θα γίνει σύντομα.

#9 GIANNIS206

GIANNIS206

    PUG 4ever

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,692 posts

Posted 04 September 2007 - 09:39 PM

Ο αισθητήρας λ μοιάζει εξωτερικά με ένα μπουζί και τοποθετείται στην πολλαπλή εξαγωγή ή και πάνω στον καταλύτη. Πάνω στον καταλύτη τοποθετείται πριν την είσοδο των καυσαερίων στον κεραμικό μονόλιθο. Η εφαρμογή του αισθητήρα λ ξεκίνησε το 1970 με κατασκευάστρια εταιρία την BOSCH. Για την ιστορία αναφέρεται ότι ο αισθητήρας λ βρίσκεται τεχνολογικά στην 3η γενιά, που είναι η γενιά του θερμαινόμενου λήπτη λ. Ο αισθητήρας λ είναι το βασικό εξάρτημα των κλειστών συστημάτων ρύθμισης. Γι’ αυτό και τα κλειστά συστήματα ρύθμισης έχουν την ονομασία LAMBDA – CLOSED – LOOP – CONTROL. Ο αισθητήρας λ (μαζί με καταλυτικό μετατροπέα) φροντίζει, ώστε τα ποσοστά των ρύπων στα καυσαέρια να παραμένουν κάτω από τα επιτρεπτά όρια τιμών. Επειδή τοποθετείται στο σύστημα της εξάτμισης του αυτοκινήτου είναι διαρκώς εκτεθειμένος σε υψηλές θερμοκρασίες, σε χημικές επιδράσεις και σε μηχανικές καταπονήσεις (δονήσεις). Γι’ αυτό το λόγο φθείρεται εύκολα και πρέπει να ελέγχετε σε τακτά χρονικά διαστήματα. Αν ο αισθητήρας λ δε λειτουργεί σωστά, τότε οι τιμές των ρύπων θα ξεπεράσουν κατά πολύ τις επιτρεπτές τιμές. Ο λήπτης λ παρέχει τις πληροφορίες ανατροφοδότησης στον εγκέφαλο του συστήματος τροφοδοσίας (ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο καρμπυρατέρ ή ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού – injection) και σε συνδυασμό με τον καταλύτη επιτυγχάνει μείωση των εκπομπών καυσαερίων. Η κυριότερη προϋπόθεση για τον περιορισμό των ρύπων στα καυσαέρια, σε κινητήρα που είναι εφοδιασμένος με τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα είναι να λειτουργεί ο κινητήρας στη στοιχειομετρική αναλογία (λ=1) ή με πολύ μικρή (μικρότερη του 1%) απόκλιση από αυτή. Αυτό δεν είναι δυνατό να επιτευχθεί ακόμα και σε κινητήρα, ο οποίος διαθέτει το πλέον σύγχρονο σύστημα ψεκασμού του καυσίμου μείγματος, αν δεν υπάρχει ένα κλειστό σύστημα το οποίο να ρυθμίζει συνέχεια το μείγμα αέρα-καυσίμου, ανάλογα με τις τιμές των ρύπων στα καυσαέρια. Ο προσδιορισμός των τιμών των ρύπων στα καυσαέρια από τον αισθητήρα λ γίνεται με έμμεσο τρόπο. Δηλαδή, δε μετράει απευθείας τις τιμές τους, αλλά τις προσδιορίζει μετρώντας τη συγκέντρωση των μορίων του οξυγόνου, που περιέχονται στα καυσαέρια. Έτσι αν ανιχνεύσει μεγάλη ποσότητα οξυγόνου, αυτό σημαίνει ότι το μείγμα που κάηκε ήταν ΄΄φτωχό΄ (λ>1), ενώ αν ανιχνεύσει ελάχιστη ως μηδενική ποσότητα οξυγόνου, αυτό σημαίνει ότι το μείγμα που κάηκε ήταν ΄΄πλούσιο΄΄ (λ<1). Επειδή λοιπόν, ο αισθητήρας λ μετράει την ποσότητα του οξυγόνου στα καυσαέρια λέγεται και αισθητήρας οξυγόνου. Αρχικά μάλιστα λεγόταν αισθητήρας οξυγόνου αερίων εξαγωγής (Exhaust Gas Oxygen Sensor – EGO sensor)


....................................



Έλεγχος λειτουργίας του αισθητήρα λ

Ο έλεγχος του αισθητήρα λ μπορεί να πραγματοποιηθεί με ένα ευαίσθητο ψηφιακό βολτόμετρο υψηλής ακρίβειας (mv) και μικρού σφάλματος ή με ειδικές φορητές συσκευές ελέγχου ή με την διαγνωστική μονάδα (εγκέφαλος) που χρησιμοποιείται στα συνεργεία, όταν βέβαια υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου του αισθητήρα λ.


Τοποθέτηση του αισθητήρα λ

Η θέση τοποθέτησης του αισθητήρα λ καθορίζεται από τις θερμοκρασίες, στις οποίες πρέπει να λειτουργεί και από την αντοχή του στις υψηλές θερμοκρασίες. Όπως αναφέραμε στις προηγούμενες ενότητες, ο αισθητήρας λ στις χαμηλές θερμοκρασίες (κάτω των 300 οC) δεν παρουσιάζει την απαιτούμενη ταχύτητα απόκρισης, ενώ στις πολύ υψηλές (πάνω από 850 οC) υπάρχει πολύ μεγάλος κίνδυνος καταστροφής του.


Τοποθέτηση του αισθητήρα μακριά από την πολλαπλή εξαγωγής (π.χ. στην είσοδο του καταλυτικού μετατροπέα)

Στην περίπτωση αυτή, σε κρύο ξεκίνημα του κινητήρα, όπου η θερμοκρασία στη θέση αυτή είναι χαμηλή για κάποια λεπτά της ώρας, ο αισθητήρας θα καθυστερεί να λειτουργεί κανονικά (ως κλειστό σύστημα ρύθμισης), δηλαδή δεν θα παρουσιάζει την απαιτούμενη ταχύτητα απόκρισης.

Τοποθέτηση του αισθητήρα επάνω στην πολλαπλή εξαγωγής

Σ’ αυτή τη θέση αισθητήρας θερμαίνεται πολύ γρήγορα και παρουσιάζει μεγάλη ταχύτητα απόκρισης. Αυτό οφείλεται στο ότι ακόμα και στο κρύο ξεκίνημα του κινητήρα, η θερμοκρασία των καυσαερίων στην πολλαπλή εξαγωγή είναι πολύ υψηλή (υπέρθερμα καυσαέρια). Οι θερμοκρασίες όμως στην πολλαπλή εξαγωγής κάποια στιγμή θα υπερβούν την οριακή για τον αισθητήρα τιμή των 850 οC, οπότε αυτός θα καταστραφεί.

Τοποθέτηση του αισθητήρα σε θέση κοντά στην πολλαπλή εξαγωγής

Η θέση αυτή τοποθέτησης του αισθητήρα είναι μια ενδιάμεση λύση, αφού δεν κινδυνεύει να καταστραφεί από υπερθέρμανση και χρόνος απόκρισης του είναι ικανοποιητικός. Η τοποθέτηση ηλεκτρικής αντίστασης (θερμαντικού στοιχείου) στον αισθητήρα έλυσε το πρόβλημα της καθυστερημένης απόκρισης του. Έτσι η θέση τοποθέτησης του πλέον εξαρτάτε μόνο από τα χαρακτηριστικά του κινητήρα (π.χ. κυβισμός, ιπποδύναμη κ.λ.π.). Γενικά, η επιλογή του σημείου τοποθέτησης του αισθητήρα λ γίνεται μετά από ανάλογη έρευνα, που κάνει κάθε κατασκευαστής.

Συνδεσμολογία του αισθητήρα λ

Ο αισθητήρας λ, όπως αναφέραμε σε προηγούμενες ενότητες, αποτελεί βασικό εξάρτημα του βρόχου ανατροφοδότησης για τη ρύθμιση της αναλογίας του καυσίμου μείγματος. Συνδέεται μέσω ενός αγωγού με την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και την πληροφορεί, στέλνοντας ένα αναλογικό σήμα (τάση), το οποίο είναι ανάλογο της σύστασης του μείγματος που κάηκε. Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, αφού επεξεργαστεί το σήμα αυτό (δηλαδή το μετατρέψει σε ψηφιακό) το συγκρίνει με ένα σήμα σταθερής τιμής (συνήθως 400), το οποίο είναι καταχωρημένο στη μνήμη της. Στη συνέχεια στέλνει σήμα (παλμό) προς τους ηλεκτρομαγνητικούς εγχυτήρες (μπεκ) για αύξηση ή μείωση του χρόνου έγχυσης του καυσίμου, προκειμένου να διορθωθεί η αναλογία του στη στοιχειομετρική (λ=1).

Αιτίες βλαβών του αισθητήρα λ

Οι κυριότερες αιτίες κακής λειτουργίας του αισθητήρα λ είναι αυτές που οφείλονται σε :

* Υπερθέρμανση, επειδή ο αισθητήρας λειτουργούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα σε θερμοκρασίες μεγαλύτερες των 950 oC.
* Χημική γήρανση, που είναι αποτέλεσμα των πολλών και μικρής διάρκειας χημικών διεργασιών.
* Λανθασμένη εισαγωγή αέρα, επειδή ο αισθητήρας δεν ήταν τοποθετημένος σωστά.
* Κακή γείωση, λόγω οξείδωσης της εξάτμισης.
* Κακές επαφές, λόγω οξείδωσης του φις επαφών.
* Καταστροφή του κεραμικού σώματος, λόγω τήξης.
* Δηλητηρίαση από μόλυβδο, η οποία προήλθε από χρήση βενζίνης με μόλυβδο.
* Διάφορες επικαθήσεις στο προστατευτικό κάλυμμα, οι οποίες προέρχονται από :

1. Πολλή σκουριά στο κέλυφος, η οποία περιορίζει την ταχύτητα απόκρισης του αισθητήρα.
2. Μόλυβδο (γυαλιστερές επικαθήσεις), λόγω χρήσης βενζίνης με μόλυβδο.
3. Καμένα λάδια ή πρόσθετα βενζίνης (ανοιχτόχρωμες επικαθήσεις).


Από Wikipedia...

8)


Και η Wikipedia από το βιβλίο Τεχνολογία Αυτοκινήτου Πέρα από το 2000!!! :D :D :D :D

#10 plaketokofths

plaketokofths

    PUG Maniac

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 posts

Posted 04 September 2007 - 09:45 PM

εγώ απλά να πω οτι οσοι εχουν 2 λ, αυτο που ουσιαστικά με 2 κουβέντες απλες και κατανοητές που εχω στο μυαλό μου είναι οτι:

1.αισθητήρας σημαίνει μετατροπή ενος μετρησιμου μεγέθους σε ηλεκτρικά μετρήσιμο μεγεθος, δλδ τάση.

2.Η διαφορά στις τάσεις του πίσω απο τον εμπρός λ διαβάζεται απο τον εγκέφαλο, αν η τιμή υπερβαίνει αυτή ενός ορίου τοτε ανάβει το check engine.

3. Γιατί ανάβει? Συνήθως ανάβει ο δευτερος λ που ειναι μετα τον καταλύτη, αυτο σημαίνει οτι δεν λειτουργεί ο καταλύτης. Θα μπορούσε βέβαια αυτό να οφείλεται σε κάποιο κομμένο καλώδιο ή κάτι αλλο. Βασικά αυτα που ανέφερε αναλυτικα παραπάνω ο BILL-3

4. Περι 206 ο λογος τώρα, Γιάννη εσένα είναι euro3? Αλλαξες κατι στο αυτοκ και μετά σου αναψε η λυχνία? Επίσης εχει μπει σε safe mode τωρα?

#11 GIANNIS206

GIANNIS206

    PUG 4ever

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,692 posts

Posted 04 September 2007 - 10:02 PM

εγώ απλά να πω οτι οσοι εχουν 2 λ, αυτο που ουσιαστικά με 2 κουβέντες απλες και κατανοητές που εχω στο μυαλό μου είναι οτι:

1.αισθητήρας σημαίνει μετατροπή ενος μετρησιμου μεγέθους σε ηλεκτρικά μετρήσιμο μεγεθος, δλδ τάση.

2.Η διαφορά στις τάσεις του πίσω απο τον εμπρός λ διαβάζεται απο τον εγκέφαλο, αν η τιμή υπερβαίνει αυτή ενός ορίου τοτε ανάβει το check engine.

3. Γιατί ανάβει? Συνήθως ανάβει ο δευτερος λ που ειναι μετα τον καταλύτη, αυτο σημαίνει οτι δεν λειτουργεί ο καταλύτης. Θα μπορούσε βέβαια αυτό να οφείλεται σε κάποιο κομμένο καλώδιο ή κάτι αλλο. Βασικά αυτα που ανέφερε αναλυτικα παραπάνω ο BILL-3

4. Περι 206 ο λογος τώρα, Γιάννη εσένα είναι euro3? Αλλαξες κατι στο αυτοκ και μετά σου αναψε η λυχνία? Επίσης εχει μπει σε safe mode τωρα?


Απαντώ στο 4!
Δεν νομίζω να είναι Euro3!
όχι δεν άλλαξα κάτι.Από καταλύτη την βλέπω την δουλειά.
όχι δεν έχει μπει σε safe mode.Διαβάζεις στο ps τι γίνεται με τον Miltella....

#12 plaketokofths

plaketokofths

    PUG Maniac

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 posts

Posted 04 September 2007 - 10:06 PM

εγώ απλά να πω οτι οσοι εχουν 2 λ, αυτο που ουσιαστικά με 2 κουβέντες απλες και κατανοητές που εχω στο μυαλό μου είναι οτι:

1.αισθητήρας σημαίνει μετατροπή ενος μετρησιμου μεγέθους σε ηλεκτρικά μετρήσιμο μεγεθος, δλδ τάση.

2.Η διαφορά στις τάσεις του πίσω απο τον εμπρός λ διαβάζεται απο τον εγκέφαλο, αν η τιμή υπερβαίνει αυτή ενός ορίου τοτε ανάβει το check engine.

3. Γιατί ανάβει? Συνήθως ανάβει ο δευτερος λ που ειναι μετα τον καταλύτη, αυτο σημαίνει οτι δεν λειτουργεί ο καταλύτης. Θα μπορούσε βέβαια αυτό να οφείλεται σε κάποιο κομμένο καλώδιο ή κάτι αλλο. Βασικά αυτα που ανέφερε αναλυτικα παραπάνω ο BILL-3

4. Περι 206 ο λογος τώρα, Γιάννη εσένα είναι euro3? Αλλαξες κατι στο αυτοκ και μετά σου αναψε η λυχνία? Επίσης εχει μπει σε safe mode τωρα?


Απαντώ στο 4!
Δεν νομίζω να είναι Euro3!
όχι δεν άλλαξα κάτι.Από καταλύτη την βλέπω την δουλειά.
όχι δεν έχει μπει σε safe mode.Διαβάζεις στο ps τι γίνεται με τον Miltella....


οχι δεν εχω δει ακομα τι εγινε με τον Μίλτο, απλα ειχα μείνει οτι θα εβαζε τα εκκεντρα νομίζω. Θα κοιτάξω ομως οταν βρω χρόνο. Μιας και κοιτάς το psclub δεν ξέρω αν ο mafia206 εχει γράψει τι επαθε αυτός! Το προβλημα παντως λύθηκε με μια μουφα στον λ. Βέβαια αυτος ειναι μοντελο 2005 euro4 με τον 7.45 εγκεφαλο εκει οπου τα πραγματα ειναι δύσκολα. Εβαλε χταπόδι απο 106 rallye και ελεθερο καταλύτη πλεον κατω (τον ειχε πανω).

#13 GIANNIS206

GIANNIS206

    PUG 4ever

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,692 posts

Posted 05 September 2007 - 12:39 AM

O Mίλτο με πρόγραμμα και εκκεντροφόρους ήταν πίσω στην τετάρτη τον άνοιγα.
Μετά πήγε έβαλε χταποδοκαταλυτοεξάτμιση.
Περιμένω λίγο να το στρώσει να δούμε διαφορές.
Και το λαμπάκι μόνιμα αναμένο!

#14 P206cc

P206cc

    PUG Maniac

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 posts
  • Location:Σερρες
  • Interests:Αυτοκινητα...

Posted 05 September 2007 - 11:11 AM

Δυστυχως παιδια η peugeot εχει κανει τρομερο λαθος οσον αφορα την θεση του καταλυτη στο 206.Εγω που τον αλλαξα τελευταια βαζοντας καινουργια εξατμηση ειδα οτι ο καταλυτης ειχε το 70% των στοιχειων βουλωμενα.Αρα φιλε Γιαννη μπορει να φταιει ο καταλυτης σου.Μηπως στον Μιλτο εγινε καποιο λαθος στην τοποθετηση των λ;Λεω εγω...

#15 GIANNIS206

GIANNIS206

    PUG 4ever

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,692 posts

Posted 05 September 2007 - 11:31 AM

Δυστυχως παιδια η peugeot εχει κανει τρομερο λαθος οσον αφορα την θεση του καταλυτη στο 206.Εγω που τον αλλαξα τελευταια βαζοντας καινουργια εξατμηση ειδα οτι ο καταλυτης ειχε το 70% των στοιχειων βουλωμενα.Αρα φιλε Γιαννη μπορει να φταιει ο καταλυτης σου.Μηπως στον Μιλτο εγινε καποιο λαθος στην τοποθετηση των λ;Λεω εγω...

Χάρη οι αυτοκινητοβιομηχανίες τοποθετούν εκεί τον καταλύτη για να ζεσταίνεται πιο γρήγορα και να έχει λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Τώρα του Μίλτου δουλεύει.Δεν έχουμε ανοίξει από τότε που έβαλε την εξάτμιση.
Αυτά.

#16 P206cc

P206cc

    PUG Maniac

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 posts
  • Location:Σερρες
  • Interests:Αυτοκινητα...

Posted 05 September 2007 - 11:37 AM

Ξερω γιατι ειναι εκει φιλε μου,το προβλημα ειναι οτι εκτος απο το καλο που κανει στο παριβαλον,κανει καλο και στην οποια αυτοκινητοβιομηχανια.Παντως το audi της αδερφης μου δεν τον εχει εκει.Αυτα.

#17 Σπούργος

Σπούργος

    PUG 4ever

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,917 posts
  • Gender:Male
  • Location:Patra

Posted 03 October 2007 - 07:18 PM

Γιάννη τη έγινε το τον λ?
Όσο για κάποια μουφα που αναφέρθηκε πιο πριν απλά έχει τραβηχτεί ο 2ος λ προς τα έξω και διαβάζει μικρότερο μέρος καυσαερίων και δεν βγάζει το "πρόβλημα"

#18 GIANNIS206

GIANNIS206

    PUG 4ever

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,692 posts

Posted 03 October 2007 - 08:56 PM

Γιάννη τη έγινε το τον λ?
Όσο για κάποια μουφα που αναφέρθηκε πιο πριν απλά έχει τραβηχτεί ο 2ος λ προς τα έξω και διαβάζει μικρότερο μέρος καυσαερίων και δεν βγάζει το "πρόβλημα"

O δεύτερος λ δεν λειτουργεί.Περιμένω να μου βγάλει ένας φίλος μαντράς από ένα τρακαρισμένο και να το αλλάξω.

#19 BILL-3

BILL-3

    The Lion Whisperer

  • Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,374 posts
  • Gender:Male
  • Location:Northern Greece

Posted 22 October 2007 - 06:48 PM

Γιάννη, τι έγινε τελικά με τον αισθητήρα;;;
Έσβησε το λαμπάκι;;

Για πες! Για πες!
:wink:

#20 GIANNIS206

GIANNIS206

    PUG 4ever

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,692 posts

Posted 22 October 2007 - 07:52 PM

Άλλαξα την παρασκευή τον αισθητήρα λ τον πίσω.(μετά τον καταλύτη).
Έσβησα και το σφάλμα από τον εγκέφαλο και όλα είναι καλά!!!Μένει τώρα να δω τι θα κάνω και με την φίσα του αισθητήρα υποπίεσης στην εισαγωγή για να είναι καλά από ηλεκτρονικά το αυτοκίνητο.



Reply to this topic



  


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users